Trädgårdsdag!

Hej fina. 


(Läs:pojkarna sov som stockar) men jag kunde inte sova. Låg bara och snurrade och snurrade. Testade mjölk knepet, räknade får men tyckte inte det hjälpte förens jag bytte kudde och öppnade fönstret så somnade jag och då var klockan 04. Jag behöver nog inte säga att jag var kors i ögonen slut trött vid 06.45 när Harry vaknade. Tur att mannen sovit bra under natten att jag kunde få sova till 09. 

Idag har jag donat i trädgården på baksidan. Klippt häckarna, räffsat, tagit bort bambupinnar för de häckar som vuxit sig tjocka och fina, lagt ut dressjord intill husväggen. Solen har solkysst min hud, mina händer har skavsår efter allt trädgårdsdonande. Men vill att den ska vara tipptopp nu när den ska säljas.   

Blir det någon häck kvar ... 🙈

Den kommer må bra av lite kärlek så att den blir fin och tjock till nästa år. 

På tal om häckar så här vi svårt att bestämma häck till huset? Avenbok som vi har nu är fin på sommaren med tråkig på höst och vinter,
Lövar så in i ...
Små granar som många väljer känner jag inte för. Vill ha en lövvariant. 
Häckresan fortsätter ... 

| |
Upp