Var stolt!

Hej. Att blogga är en öppen dagbok för mig. Ett ställe där jag helt och hållet är min egen chef. Här är det mina ord och tankar som gäller. Ingen kan säga till mig om mina tankar och drömmar och mål är rätt eller fel. Den som läser väljer själv. 

Jag har länge levt med ångest. Inget jag skäms för snarare blir jag en starkare person av att dela med mig av mina svagheter eller svagheter som blir till styrkor. Att misslyckas inom jobb eller det privata  fick inte hända. Misslyckades jag rasade min värld och ångesten rasade ner i källaren. Jag målade upp allt gånger tusen.
Bästa som kunde hända mig var när jag kraschade in i den berömda väggen. Det tog stopp. Nu kom inte stressen  längre. Väggen stod i vägen och jag var tvungen  att börja om för att lyckas komma förbi. För bakom väggen fanns det nya möjligheter till ett bättre mående. 

... detta var för 3 år sedan. 

 Jag har många att tacka i min omgivning som gick mig att stanna upp, känna, tänka och andas och börja om. En start i att faktiskt våga misslyckas. Vänd ditt misslyckande till styrkor och lär dina misstag. Du måste någon gång misslyckas för att lyckas med. 

Idag är jag en mycket starkare vän, kollega och chef. 
Jag gör saker dom får mig att må bra. Jag har valt att ha människor i min omgivning som ger mig energi och inte tar min energi. Jag har världens bästa jobb. Jag har världens finaste familj. Jag har världens bästa vänner. 

Våga sök hjälp. Våga prata om det. Ni som känner mig vet hur envis jag är. Men att jag gick emot mitt envisa och stolta ego är det bästa som hänt. 

Jag är faktiskt väldigt stolt. 





Nu blir det Ginger beer och så mycket bättre på tv:n.
Trevlig kväll. 
| |
Upp