Powernap på verandan!

Passar på att skriva några rader till er under vilostunden med mitt brorsbarn ute på verandan. 


Imorgon åker vi hemåt efter en avslappnande vecka uppe i Dalarna med familjen. Tacksam för dessa dagar ihop. Vi har verkligen haft en kravlös vecka med massa återhämtning. 

Jag har 3 veckor skön semester kvar med familjen. De veckorna kommer innehålla husmålning, Göteborg, grillkvällar med vänner och massa bad.
Men det absolut viktigaste under ledigheten är att stanna upp sluta ögonen och reflektera och ANDAS. 

Och mitt mål när jag kommer hem är att börja med träningen.  Den har alltid fått mig att må bra och jag ANDAS! Men träning för mig handlar inte bara om att gå ner i vikt utan det handlar även om mitt välbefinnande och att få min astma och blodtryck i bättre värden.  Mortion är det absolut bästa medicinen och även att mina 3 kg övervikt av "slöhet" sitter på mage och rumpa har jag inget annat att skylla på än mig själv. 

Jag brukar dela in mig i 2 personer:
Ena sidan älskar att ligga i soffan och kolla på YT.

Andra personen slår undan den tanken och stångar sig ut på en träningsrunda även fast jag hellre hade gjort som första personen. 

Och om jag ser på dessa personer så älskar jag nog faktiskt person 2 mer även fast det gör ont och inte alltid finns motivation ... men jag vet att det gör mig gott.  

Puss.  


| |
Upp