Vitt så vitt ska det slutligen bli!


Mannen har målat uppe i nock. Jag har stått på marknivå och målat förrådet och pannan. Effektiva och nöjda med bra många mer kvadrat vitare är både hus och förråd. Jag känner mig helt off i underarmarna av allt penslande ... men vad långt vi lyckats komma idag ändå. Känns bra! Men vi måste fortsätta imorgon med. Mannen fortsätter måla på huset och jag förråd. Väderleksrapporten säger sol imorgon med men sen ser nästa vecka ut av vara lite ostadigare så det är därför vi stressar på lite med målningen.  



Ett dopp i sjön här hemma har vi med hunnit innan middagen. Skönt att svalka av allt svett och den smått överhettade huden efter en stekande dag i solen. Må ja säga att bränner rätt friskt på dem knallröda huden. Ansiktet ska få en alovera sheet mask innan läggdags. 


Middagen fick bli en sommartallrik och en kall ute på altanen. Håller med Harry som gjorde tummen upp till sin sprödbakade fisk, potatis och fisksås. 



Nu ska jag göra mina pojkar sällis till fotbollen iväntan på att mitt nya recept på knäckig äppelpaj gottar sig i ugnen i 30 minuter. 






| |
Upp