Tog fel på en vecka! inte lätt.

Jag tar en dag i taget, just bara för att jag ska orka gå upp från sängen den dagen. Fullt fokus på att jag ska bli frisk och att mina pojkar ska må bra under tiden. Jag vill vara en närvarande mamma och fru trots min energilösa kropp, det är väldigt viktigt för mig. Jag gör mitt bästa iallafall, med många vilopauser. Men nu när det är mer kämpigt så visar vi vilket bra team vi är, jag och min man. Vi backar och kompletterar varandra i alla lägen.  Den lilla lilla energi jag har lägger jag på det viktigaste i mitt liv, familjen, allt annat är lite oväsentligt. Som tillexempel om det är vecka 5 eller 6? Tillägga hade jag inte berättat för min man att det var vecka 6 jumpan började kunde han stoppat mig, men tyckte själv att jag hade koll. 
 ... tills imorse när vi stod utanför djungeljumpan och det ekade tomt på andra som skulle vara med. Letade ivrigt upp informationsmejlet och dra mig baklänges,
VECKA 6 !!!! Hoppsan, åh nej  ... skämdes ögonen ur mig när jag upptäckte att jag tagit fel på terminstart på en vecka.  Min älskade son är så förstående, men mitt mammahjärta föll lite i bitar när jag upptäckte detta och vände mig till min son som stod redo med jumpapåse och vattenflaska och som hade längtat så till detta, men som fick snällt följa med tankspridda mamma hem igen. Men mitt dåliga samvete kunde jag inte låta bli att han fick köpa sällskapsspelet han länge trånat efter "Burger mania" så i eftermiddags har jag fått langa ihop miniburgare på tid. Måste säga att jag är grym. Mina berednings skills sitter minst sagt i. Jag låter ingen vinna över mig ... ! *tävlingsmänniska.




D-vitamin är viktigt så jag har njutit av solen med en kopp kaffe medans Harry cyklat utanför. Även våra kompisar Emma och Casper kom förbi på fika när dom lämnade åter min bil som dom fått låna  över helgen. Jag gjorde nog världens äckligaste kladdkaka, haha .. allt gick fel. För fet, för hård och för mycket socker. Hur lyckas jag? Oookej, jag följer aldrig recept där kan vi ha svaret .. höfta är min grej och det får bära eller brista. Så kommer ni på fika här så var beredd på endast en slät kopp. 

Nu är min energi långt i botten så jag behöver lägga mig i sängen och inte göra någonting innan nattning av Harry.  Jag älskar att ta nattningen. Vi pratar igenom dagen,  vad vi ska drömma om och sen avslutar vi att säga till varandra.  
"Godnatt, älskar dig, vi ses imorgon" samma ramsa varje kväll. Och lika underbart varje gång. 



Och hur fantastiskt fint är inte staketet .. vi är så nöjda över lite insynsskydd. Och en snygg inramning på det. 







| |
Upp