Back home, målar, planerar och mäter!

Hej sommardag!  Vi är hemma igen. 
Jag har en lång todo list på saker som vi måste göra. Vissa mer akut än andra! Drömmar och planeringar har man ju alltid. Men får inse att huset behöver målas klart även fast man vill att inglasningen på altanen ska börja idag. Det är lite så jag jobbar,  får jag en superplan i mitt huvud så vill jag att det startar på momangen. Men där är det tur att min man finns vid min sida och bromsar mig .... 

Somsagt huset ska börja målas igen. Jag tror vi tagit vatten över huvudet om att fixa detta själva?! 
Mer jobb än väntat och det tar sån tid. Jag som är höjdrädd och stå och balansera på stege uppe i nock är ångest framkallande! Galet högt för mig iallafall. 



Resultatet i sikte ... vitt så vitt. 
Ni som känner mig vet att jag är envis. Har jag bestämt mig att klara av att måla hela huset så kommer jag fixa det. Men jag måste tänka på min återhämtning. För jag var så nära den berömda väggen innan semestern så jag behöver vila. 
Jag börjar ju jobba vecka 29 igen så tiden springer på. Men vara husägare har man även skyldigheter och spara in på kostnaderna i och med att vi ska bygga mur, bygga staket och glasa in altanen kände vi att målarkostnaden ville vi helst slippa. 

Önska oss lycka till. 
En positiv sak är att jag blir galet solbränd. 
| |
Upp