Det händer lite nytt här hemma ...

Hej, hur mår ni? 
Jag har blivit dyngförkyld, trodde mina andra krämpor skulle räcka gott och väl?! Men shi fick jag. 

Vi håller på med lite ändringar här hemma. Nu känner vi oss redo att sätta mer färg på väggarna vi har ju trots allt bott in oss i två år. Vitt är såklart både ljust och praktiskt men kan bli väldigt tråkigt .. så några avstickare kommer vi göra. 
Men att välja väggfärg är inte lätt ... har beslutsångest. 
Harrys rum är prioritet, han ska få en total makeover.  Jag vill att allt ska vara genomtänkt så därför velar jag fram och tillbaka med alla val. Trodde mig vara säker på loftsängen från Tvilum, men efter jag tänkt till en extra sväng på måtten blev det tvärnit, den möbeln blir på tok för låg.  Tur att vi inte gjorde nått förhastat nu när jag upptäckte det. Så nu står det mellan loftsäng "Nils" från Mio eller säng "Släkt" från IKEA. Harry ska såklart få bestämma med då det är hans rum så vill att han är involverad så han med blir nöjd. Väggfärg på Harrys rum blir mörkgrått, enkel basfärg som går att matcha till allt.  Han vill ha grönt på textil som en djungel. 
Vi kommer även måla om en vägg i lilla vardagsrummet och hela passagerummet. Färgen vi valt är den dova rosa som du ser på bilden högst upp till höger. Längtar så till nästa vecka när Mattias kommer. 


 

| |
Upp