"Jag har ingen kraft, men viljan är stark"

Senaste dagarna har jag haft det kämpigt.  Två steg tillbaka är normalt under tillfrisknande i utmattningssymdrom har jag fått veta.  Det är bara att acceptera helt enkelt. Jag blir ju inte friskare direkt att sura ner mig. Det behövs disciplin och bannben att bli bättre och klara mig ur den här krisen.  Motion är väldigt viktigt och avslappning kombinerat. Så ska skriva in mig på gymmet på badhuset och även gå på en yogakurs i veckan. 
Jag får ta den här sjukskrivningen till ett bättre liv för hälsan. Mitt mål och högsta önskan är ju att jag ska kunna må så bra jag gjort innan. Tror att orken kommer som ett brev på posten om jag fullföljer det här 12 veckors programmet. 

Läkaren sjukskrev mig en längre tid igen, blodtrycket är katastrof. Så ny medicin och extra kontroller är insatt. Jag har fått svarta prickar som en knottsvärm framför ögonen,  vad det beror på får vi se?! Men jag har fått ta blodprov och inväntar provsvaren om de kan göra läkarna klokare varför det blivit så?


Jag behöver min största förebild, drivkraft och syster och vän. Vi håller på att kolla på datum när jag kan komma till henne i ett par dagar och bara mysa med henne och fina familjen.  




| |
Upp