Matförgiftning!?

Om inte oron över Corona och senaste allergichocken skulle vara nog för oss. Tydligen inte ... 
Mitt upp i allt elände får min lilla älskling Harry matförgiftning av en hamburgare. Harry sa efter fyra tuggor att den smakade dåligt.  Han har ätit samma hamburgare flera gånger förut och tyckt om den, men igår var det nått konstigt med den. Han ville inte äta mera ... han blev snabbt hängig,  trött och blek. Vi blev lite konfunderade att han blev så konstig fort. Sedan började spy-festen. Fyra rejäla kräkningar på 3 timmar. Sedan inget mera. Han åt en tallrik yoghurt vilket han absolut inte skulle göra vid en normal magsjuka. Det händer inte. Vi känner våran son och de gångerna han haft magsjuka har han inte kunnat dricka eller äta på 2-3 dagar så illa att vi fått åka till barnakuten. Men imorse efter kunde han äta och han tyckte till och med att det var gott.  Och ville ha mera ...

Han sover lite nu då det klart tar mycket energi att få en total tömning.  Jag låter han såklart sova till han vaknar. Nosen är blek och ansiktet mjölvitt. 
Jag sanerar och tvättar tionde maskinen tvätt. Sedan måste jag själv lägga mig för 2 timmars sömn för min redan sjuka kropp mår jag inte jättebra efter en sömnlös natt. Men som mamma stålsätter man sig när det viktigaste man har blir så dålig. 
Vi funderade först om det var allergi eller vinterkräksjuka men att allt gick så snabbt i samband med middagen så kan vi fastslå matförgiftning.
Jag har själv blivit matförgiftad och vet hur det blir.  

Både jag och min man mår prima firren ifrån illamående och jag som badat i spyor hela natten bör själv ligga och spy om det skulle vara smittosamt vid det här laget.

Nu ska jag hänga nästa maskintvätt. Solen gassar så tvätten torkar fort i solen utomhus det är bra då vi inte har torkskåp och det kommer bli några klädhängningar på sträcket. 




| |
Upp