Mortionera mera ...


Motion är medicin för kroppen och ordination från läkare.  Minst 30 minuter om dagen. 
Motivationen är att bli frisk. Många dagar bär kroppen mig inte men ändå tar jag min promenad. Envis det har jag alltid varit. Och den sidan är jag faktiskt glad att jag har dagar då det krävs. Min resa har varit lång och det är en bit kvar till målet. Men jag ser den långt bortom berg och dalar. Bortom orkeslöshet,  yrsel  blodtryck och pulsrusning. Men jag är även hoppfull med den nya blodtrycksmedicinen som även har utdrivande effekt ska göra mig piggare.  Jag har samlat på mig mycket vatten i kroppen. Jag kissar massor, både skönt och lite mindre skönt.  Det jobbiga är att jag behöver toalett väldigt snabbt hela tiden. 

Annars förutom fokus på hälsan så försöker jag sysselsätta mig så mycket jag kan på dagarna. Nu i Corona tider isolerar jag mig mera hemma. Jag är rädd för att få Corona. Jag är somsagt i riskgruppen.  Och vet att jag löper stor risk att bli väldigt sjuk om jag får viruset.  Att leva med oro att det ska bli fallet orkar man inte, oron tömmer mig på energi. Men jag tänker extra noga på hygienen och blir lite mer försiktig om jag är ute i affärer osv. Har kommit på mig själv att jag håller andan om jag går förbi en folksamling. Vet inte om det hjälper, men fått för mig det. Hur tänker ni på Corona och dess smittorisk? 

Nu ska jag umgås med lilla son. Han är lite piggare nu. Vi ska nog gå ut på baksidan och hitta på nått. Vädret är ju tipptopp. 


Jag fick slänga flera uppsättningar av sängkläder under spy-festen i fredags, gick verkligen inte att göra rent trots flertal försök.  Doften blev kvar. Så idag har jag stöttat Jysk. Köpt både lakan,  sängkläder,  innetäcke och innekudde. Nu är vi kittade. 
Tur att dom hade massa rabatter så det kostade inte skjortan.  Harry har renbäddat och kommer sova som en prins inatt i den fluffiga bäddningen. Ser framemot att hoppa ner i min fluffiga säng ikväll med. Skulle kunna sova redan nu. Energin är i botten och ögonlocken som bly. Zzzzz zzz ... 
Men kämpar på ett tag till och myser med min familj i ett fantastiskt väder. 









| |
Upp