Odla grönsaker, trasig bil och jordnötsallergiker!

Hej, idag kom resultatet från Harrys allergitest och det var som vi misstänkte. Harry har jordnötsallergi. 
Och en allvarlig sådan så vi måste läsa på alla förpackningar för det får inte ens innehålla minsta lilla spår. Vi kan andas ut och vi tycker det är skönt att vi äntligen fått svaret svart på vitt. Vi är tvek på om det är luftburet men vågar inte chansa då vi vet hur han reagerade förra gången när han åt en glass med jordnötssmör och vi fick ringa ambulans. 


Annars så har min lilla bil har fått problem på vänster sida broms. Så den är inlämnad hos bildoktorn över helgen.  Behöver ses över. 
Men hade ändå inte behov av min bil i helgen och den lät som en orkester med bjälror som kom farande på vägen så inget jag gärna åker runt med för den delen heller. 

Jag och Harry har förodlat lite grönsaker som senare ska flytta ut till odlingshörnan senare i vår.  Så nu korsar jag mina gröna fingrar och hoppas att grönsaks-bebisarna kommer upp och växer sig starka så de klarar omplantering. 



Sallad, tomat och paprika är först ut. Sen vill jag även planrera morot och majs. 

| |
Upp