Tisdag, lite av varje.



Hej, vaknade upp och önskade en bra dag, energimässigt. Och det fick jag! Tack för det kroppen. Jag känner att nya medicinen som driver ut allt vatten gör mig både lättare och piggare. Jag har känt att jag tappat massa kilon. Till och med fått kommentarer.
- Det syns att du inte är lika svullen längre, man ser det i ansiktet. Det gjorde mig glad att det syns. Jag har mått dåligt av att se mitt svullna ansikte varje gång när jag ser mig i spegeln. Men vet att det uppkommit därefter  mitt mående och alla kortisontabletter.
Men nu har jag fått krav av läkarna att jag måste promenera mycket mera för cirkulationen i kroppen vilket ger resultat. Så jag stålsätter mig och fortsätter traggla på även fast energin störtdyker på en sekund. 
Målet är ju att jag ska få på mig mina vigselringar igen. Det går på nu men sitter fortfarande för tight, men ge medicinen två veckor till så ska nog kroppen släppt massa mer vatten till och ringarna sitter som en smäck. 

Nåväl, imorse tog jag tag inått jag länge tänkt på att stämpla upp alla lådor i pysselrummet. Nu är det bra ordning. Känns bra i mitt struktur-hjärta. 




Sen kom min kompis Amanda ut till mig runt 10 på fika och sedan åt vi lunch. Vi satt oss under filtar och njöt av solen på altanen. Vi beställde hem thai.  Så gott. Tack för några energigivande timmar, det behövde jag. 


Växtriket hemma,  pampagrass och tropisk blomma.
Intresset för växter har verkligen fått nya höjder. Det ger mig så mycket. 


Solkysst i huden. Det blir ju många promenader och läkande vilostunder i solen. 










| |
Upp