Harry bokad på Djungeljumpa och nytt besök på vårdcentralen!

Hej!

Idag har vi bokat in Harry på Djungeljumpa på vårterminen. Men han älskar jumpan på sin förskola varje onsdag så tror mig veta att det här kommer uppskattas, annars är det bara att avbryta terminen om han inte vill. Viktigast är ju att han tycker det är kul. Me testar han inte så kan han inte veta. 

Och till hösten har han bestämt sig själv för att börja på handboll. Kul tycker vi föräldrar då vi själva är sporttokiga i grunden och vet hur viktigt det är med aktiviteter redan som små. Fåse om intresset är det samma till vi ska anmäla honom eller om han bytt sportintresse. Han får somsagt välja sitt val helt själv. Vi stöttar honom i alla val där. 

Nu ska jag krypa ner i soffan brevid pojkarna. Harry ville ha lite fredagsmys innan med naturgodis och vindruvor, så det har vi haft! Men nu är det läggdags för honom. 

Mitt kroppsliga status är sådär idag, jag var tvungen att besöka vårdcentralen på morgonen efter krämpor så nu är jag kortisonfull. Jag har haft enormt tryck i bröstkorgen fortsatt i ett par dagar, fruktansvärt  olidligt och så jobbigt att andas.  Även puls och blodtryck beter sig helt bananas.  Jag fick hjälp med andningen, innhallationer och betapredskur på vårdcentralen.  Min vårdcentral är bäst och dom tar alltid mig på fullaste allvar. Idag fick jag ett eget vilorum i 3 timmar. De släppte inte hem mig innan kortisonet hjälpt min andning och jag tyckte det kändes hållbart. 

Den här flåsmaskinen önskar jag mig i present. Skämt å sido,  lite humor läker alla måenden. Men allvarligt så är denna en astmatikers bästa vän i jobbiga stunder. 

Jag ska tillbaka på bokad kontroll nästa vecka då dom ska göra mera djupgående kontroller med nytt EKG, njurkontroll, ny medicin insättning osv. Så får vi se kroppsligt status hur mycket jag klarar av. 

| |
Upp