Allergiprov med Harry.

Godmorgon, idag ska våran Harrys tur att göra tester, han ska göra allergiprover för jordnöt bland annat.  Efter senaste incidenten med att ambulans behövde komma så behöver Harry genomgå en nogrann allergi undersökning för att utesluta vad han tål och inte tål. Det är alltid jobbigt att inte veta när det när han blir allergisk. Harry har vid flertal tillfällen fått spyattacker och hemska nässelutslag, hosta, väsande andning och det är så stressande att inte veta vad han inte tål. Men nu är vi bra förberedda med mediciner var vi än är. Förskolan är väl förberedda när han är där vilket såklart lättar vårat hjärta.  Testerna idag är stick i armen, jag lovat honom ett sällskapsspel "vildkatten" som plåster efter provet. Ibland får man muta, speciellt vid situationer som dessa när Harry är nervös och vi måste göra dessa tester.  Jag kommer inte vara med utan det är mannen som åker med honom.  Jag mår inte jättebra i kroppen idag och behöver all vila jag kan få. När jag ligger och vilar mycket är lätt hänt att leta snygga kläder, skor och inredning. 
Jag fyller ju år snart och dessa Fila sneakers STRADA är på min önskelista.  De är så bekväma och passar till mycket. 


Nu ska jag äta sen frukost och sedan ta min dagliga medicinska promenad.  
| |
Upp